:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Isnin, 18 Januari 2010

ingin ku jerit memanggil nama Mu



ALLAH S.W.T kenapa kau uji aku dengan kehadirannya...
aku tahu
tak kan diuji seseorang hamba itu melainkan KAU tahu akan kemampuan hamba Mu itu...


apa yang Kau cuba tegur aku YA ALLAH..
hamba Mu ni kadang-kadang banyak lakukan kesalahan dalam sedar dan tidak sedar..
Jika ini adalah teguran dari Mu..
aku akan perbaiki lagi peribadi aku..

YA ALLAH,
jangan la Kau uji aku dimana aku tidak mampu menghadapinya..

aku pun masih bertatih dalam menghadapi kehidupan ini
kenapa kau berikan ia untuk aku pimpin..
bukankah sepatutnya aku yang dipimpin Ya Allah..

ilmuMU terlalu luas untuk aku selami Ya Allah..
aku ini hamba mu yang tak bersyukur Ya Allah...
Ya Allah.. tapi dengan izin Mu..
Kau berikanlah aku
pinjamkanlah aku
kekuatan Mu..
kasihsayang Mu
perhatian Mu



ingin sekali aku menangis YA ALLAH..
tapi airmata ni seakan-akan kering untuk mengalir..
atau aku yang terlalu degil untuk membenarkan ia menangis di atas sejadah MU
bila aku sujud kepada MU..
aku ini hamba yang hina YA ALLAH...
aku mohon andai
nyawa aku ditarik
jangan Kau tarik aku dalam keadaan marah YA ALLAH..
kerana
aku masih tak mampu mengawal kemarahan aku lagi YA ALLAH..


YA ALLAH...
ingin aku jerit memanggil nama Mu...
ingin aku jerit memanggil nama Mu...


Kadang-kadang Allah Taala patahkan hati kita untuk selamatkan jiwa kita.
Allah Taala patahkan hati kita untuk membuatkan hati kita bersemangat.
Allah Taala memberi kita sakit supaya kita menjadi kuat.
Allah Taala memberi kita kegagalan untuk membuatkan kita rasa rendah diri.
Allah Taala menghantar penyakit pula, adalah supaya kita boleh belajar menghargai segala nikmat yang diberi oleh-Nya

2 ulasan:

mz arifin berkata...

KASIH SAYANGKU (ALLOH) MELIPUTI SEGALA SESUATU.
INNA ROHMATI WAASI'A KULLA SYAI'.
SEMOGA SUKSES, BAHAGIA SELALU.
SUSAH, SHOBAR.
ENAK, BERSYUKUR. SEMUA BAIK2 SAJA BAGI MUKMIN.

Frodo Baggins berkata...

Allh selayaknya tempat kita mengadu


>>_____<<

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...