:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Ahad, 15 Julai 2012

Menjadi Dewasa Dengan Ujian ALLAH SWT




Ujian-ujian ALLAH SWT

Ia begitu perit, pahit dan menyakitkan.

Kita inginkan kejayaan,

ALLAH SWT berikan kegagalan.

Kita inginkan pertemuan,

ALLAH SWT takdirkan perpisahan.

Manis yang kita impikan,

pahit yang menjadi kenyataan.

Mengapa?

Jawabnya, itu adalah yang terbaik buat kita.

Ujian ALLAH SWT

umpama " rotan bonda ' kepada anaknya.

Mengapa kita belum dewasa

menghadapi ujian ALLAH SWT?

Katakan pada hati :

" Ya ALLAH,

aku layak diuji.

Aku hanya hamba Mu.

Di sebalik ujian ini, aku yakin ada

kebaikannya. Cuma kerana kelemahan

dan kejahilanku, aku belum

nampak Wahai Tuhan.

Namun.....

aku tetap yakin di sebalik semua ini

tetap ada kasih sayang Mu."


Ilmu kita yang terbatas tidak akan

dapat menjangkau ilmu ALLAH Yang Maha Luas.

Kita hanya nampak yang dekat,

ALLAH SWT nampak

yang dekat dan yang jauh.

Alangkah indahnya apabila kita

sentiasa berbaik sangka dengan ALLAH SWT

dan bersabar dengan segala ujian Nya.

Pahit tidak cepat diluah.

Pedih tidak cepat disanggah.




Sumber : Gen-Q , Manual Remaja Bertaqwa








Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...