:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Selasa, 27 Ogos 2013

Mutiara Hadis




Abu Hurairah melapor 
Rasulullah berkata :

 " Allah yang mulia dan tinggi martabatnya berkata, '
 Aku seperti yang disangka
 oleh hambaku dan aku 
sentiasa bersamanya
 setiap kali dia 
mengingatiku. 
Demi Allah, 
Allah benar-benar gembira 
menerima taubat hambanya, 
lebih gembira daripada
 saudara yang menjumpai
 barangnya yang hilang 
di padang pasir.
 Siapa yang datang 
dekat padaKu sejengkal, 
aku datang dekat
 kepadanya sehasta.
 Siapa dekat 
padaKu sehasta, 
aku datang dekat 
kepadanya sedepa. 
Apabila dia datang
 berjalan padaKu, 
aku datang 
berlari-lari kepadanya."

( Bukhari dan Muslim )


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...