:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Rabu, 29 Mei 2013

Penghulu Istighfar / Sayyidul Istighfar


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgA9ZNjryT2t-aIJkhPUHyQeqlEgiaM-GmsQD8dMcvJUxCzjwr9Q_ZocVXotGgyEIR4_ETk2pXRoQHBPJehqjzI5iDNJ4gG1OdabiYJQbpGOJTNIS8YbzJ1MTO2oe7mcF64ijQYYIowTM/s1600/penghulu.jpg

اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّى لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ ، خَلَقْتَنِى وَأَنَا عَبْدُكَ ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَىَّ ،وَأَبُوءُ بِذَنْبِى ، فَاغْفِرْ لِى ، فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ ،

" Ya Allah, 
Rabbku tiada tuhan 
yang layak
 disembah melainkan Engkau.
 Engkau telah menciptakan aku 
dan aku adalah hambaMu.
 Dan aku tetap di atas perjanjian
 dan taat setia terhadapMu
 dengan segala kemampuanku. 
Aku berlindung denganMu 
daripada kejahatan 
yang aku lakukan.
 Aku mengakui segala nikmatMu 
kepadaku dan aku mengakui dosa
 yang aku lakukan, 
oleh itu ampunilah dosaku. 
Sesungguhnya 
tiada yang dapat 
mengampunkan dosa
 melainkan Engkau. "

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...