:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Rabu, 23 Disember 2009

Puteri Duyung

Kini Shiloh sang gadis kecil putri duyung itupun akhirnya telah tiada selamanya

Puteri Duyung Shiloh Pepin telah tiada

Lahir dengan keadaan kaki menyatu yang lebih dikenal dengan sindrom puteri duyung Shiloh Pepin, gadis cilik yang berusia 10 tahun itupun akhirnya harus meninggal dunia kerana banyak hal kelainan yang ada dalam tubuhnya. Shiloh pernah menjalani transpalasi ginjal dua kali dalam tahun 2007 untuk menyambung hidupnya. Shiloh terkenal media elektronik maupun internet, gadis cilik puteri duyung inipun pernah muncul dalam program TV Oprah Winfrey sebagai tetamu untuk menceritakan kisah kehidupannya.
Semangat hidup Shiloh sangat besar dan itu mampu mengalahkan vonis dokter yang mengatakan dirinya hanya mampu bertahan dalam hitungan hari setelah kelahirannya

Dengan kondisi organ tubuhnya yang tidak normal , sang putEri duyung ini tidak bakal boleh bertahan lama, bahkan doktor mengatakan hanya bertahan beberapa hari saja. Namun semangat hidup dan perjuangannya untuk tetap membolehkannya terus hidup hingga usia 10 tahun. Berita dari ruanghati.com dari Discovery News, Shiloh harus dirawat di Maine Medical Center hampir seminggu sehingga menghembuskan nafas yang terakhir.

Shiloh Pepin pernah membuat jutaan orang didunia terperangah melihat semangatnya untuk hidup ketika tampil dalam Show Oprah Winrey

Gadis Kennebunkport ini mempunyai satu ginjal yang berfungsi, tidak memiliki usus besar dan organ genital kerana tubuh bahagian bawahnya menyatu. Beberapa kes seperti ini biasanya dilakukan operasi pemisahan namun hal tersebut tidak dilakukan terhadap Shiloh kerana sangat berisiko kerana kondisi pembuluh darahnya yang banyak terkait dan menyatu. (Discovery News by ruanghati)


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...