:)

Zikrullah Photobucket http://memyselfanis.files.wordpress.com/2010/07/380103_298x412.gif

Sahabat Maya

" Kebimbangan terhadap hal-hal keduniaan itu menggelapkan hati manakala kebimbangan terhadap hal-hal akhirat itu adalah menyinarkan hati "

Jumaat, 25 Disember 2009

Kubur Menyeru Manusia 5 Kali Sehari


1-Aku rumah yang terpencil. maka kamu akan senang dengan selalu membaca al-Quran.

2-Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3-Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4-Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5-Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nangkir,maka banyakkanlah bacaan ''Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah'' supaya kamu dapat jawapan kepadanya.


Cinta Buat Zauj
" Wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya pada kecantikkannya, lirikan senyuman, pada bicara manja yang menggoda, pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. Sesungguhnya lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita. Andai belum sampai jodohmu, anggaplah bahawa lelaki yang kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinannya bagi memimpin dirimu. Kerana pada wanita itu pasti ada kekurangannya dan lelaki yang benar-benar layak pasti akan hadir untuk melengkapkan kekuranganmu"


2 ulasan:

NURA berkata...

salam sobat
artikel bermanfaat dan menambah ilmusaya,,
trims kunjungan dan follownya
sayasudah follow balik
salam kenal.

mohd kamarul ariffin berkata...

Mohon share untuk perkongsian ilmu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...